*جایگزین *ایران‌*کد *می‌آید*


متن : رئيس کل گمرک ايران با اشاره به تاثير منفي ايران کد بر تجارت خارجي کشور گفت: در دنيا از کدهاي هماهنگ شده که کالا را دريابي مي‌کنند به منظور مقابله با قاچاق کالا استفاده مي‌شود.


مسعود کرباسيان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره تصميم اخير وزير صنعت، معدن و تجارت درباره حذف طرح‌هاي شبنم و ايران کد گفت: در 190 کشور دنيا از ابزاري به نام تعرفه (HS) براي شناسايي کالاهاي وارداتي استفاده مي‌شود که ما نيز اين سيستم را در سال 1373پذيرفتيم و هر کشوري اين سيستم را بپذيرد به منزله يک قانون فراملي است که بايد آن را اجرا کند.

وي افزود: همچنين در بسياري از کشورهاي دنيا از کدهاي هماهنگ شده که رديابي بين‌المللي مي‌کنند يا UCR استفاده مي‌شود که ما نيز بايد از آن تبعيت کنيم.

او با اشاره به اينکه طرح شبنم ارتباطي با گمرک ندارد، گفت: طرح‌هاي شبنم و ايران کد روي تجارت خارجي کشور تاثير منفي گذاشته است و من پيشتر نيز به ضرورت رفع اين مشکل تاکيد کرده بودم.

رئيس کل گمرک در پاسخ به اين سوال که شنيده شده است برخي تجهيزات ارتباطي و مخابراتي در گمرک انباشت شده و به آنها اجازه ترخيص داده نمي‌شود، توضيح داد: به صلاح گمرک نيست کالايي در گمرک بماند و ترخيص نشود. اين دسته از کالاها يا نياز به مجوزهاي خاص دارند که بايد بگيرند يا اينکه بايد مسائل ارزي اين دسته از کالا برطرف شود و يا اينکه بعضا شاهديم واردکنندگان اين دسته از کالاها هنوز براي ترخيص کالاي خود مراجعه نکرده‌اند تا زماني که ارز آنها وصول شود.

وي افزود: اينکه کالا در گمرک بماند يا نماند موضوع مهمي نيست. مهم سرعت ورود و خروج کالا از گمرک است. در حال حاضر با همراهي دولت در سريعترين زمان ممکن کالاهاي اساسي و دارو را از گمرک ترخيص مي‌کنيم. اما نمي‌توانيم همين شرايط را براي ساير کالاها نيز داشته باشيم و به هر حال ساير کالاها بايد مشکلات مربوط به ترخيص خود را حل و فصل کنند.

کرباسيان درباره ترخيص خودروهاي با حجم موتور بالاي 2500 سي‌سي نيز عنوان کرد: خودروهاي با حجم موتور بالاي 2500 سي‌سي اگر ثبت سفارش شده باشند از نظر ما قابل ترخيص هستند.

به گفته وي کالاهاي اولويت 10 نيز که ثبت سفارش شده و داراي قبض انبار هستند طبق مصوبه دولت با پرداخت تعرفه دو برابري به آنها اجازه ترخيص از گمرک داده مي‌شود.



رئيس کل گمرک ايران افزود: برخي واردکنندگان نگران اين بودند که ممکن است مصوبه دولت درباره ترخيص کالاهاي اولويت 10 مجددا تغيير کند که ما اين نگراني‌ را برطرف کرديم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: داستان های آموزنده و مطالب جالب ، ،

تاريخ : پنج شنبه 16 آبان 1392 | 8:43 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.